Lite om allting en söndag

Jojo, söndag förmiddag alltså.
 Den har helgen sprang forbi precis lika fort som alla andra. Dock gjorde jag ett litet experiment. Jag ställde alarmet på min telefon, varannan timme. Med påminelsen "titta på klockan".
Klyschan säger att tittar du på klockan ofta sa går tiden mindre fort, eller rent ut sagt, sakta. Det fungerade inte hos mig!

Helgen, den har varit precis som den ska vara. Lite chill, lite uppgifter, god mat, sol och en ragad skopa traning!

Jag har hojt ribban ännu ett steg när det kommer till träning av "stolparna", dvs. benen! Värken jag har in mina ben jusst nu kan endast beskrivas med ett ord "hatkärlek". Det gör sa där härligt ont, då varje steg blir en kvittens av hårt arbete.
Ett snabbt inlägg mellan raderna. Jag har nu installerat ny programvara på min dator. Det kommer inte att varaett "projekt" varje gång jag ska använda mig av en bokstav med prickar. Jag kommer att jobba på det, ha överseende med lite blandat i en kort övergångsperiod. 
 
Nu tillbaka.
Benen fick en hel del fokus denna vecka. Har betat av ett maraton i lungt tempo. Inte i ett svep dock. Men totalen blev dryga fyra mil. Det har varit väldigt påfrestande för mina stolpar. Ett tag funderade jag på att google stödord så som "vader spränga spricka".
 
 




Har funderingar på att expandera mitt "apple house" med en ny dator. Då denna MacbookPro har börjat sega ner sig. Eller ska jag vara ärlig har den verkligen inte gjort det. Den är hur grym som helst, både prestanda och speed. Men vafan, kan inte skiten gå sönder någon gång så jag får en anledning till att köpa en ny! Nack
delen med Apple, FÖR bra produkter!
Hursomhaver, i siktet är den nya Imac 27" inställd på. Ska ta tag i det i veckan. Den blir stor, kommer nastan att ta upp hela mitt skrivbord. Men vad gör det? Den är bara så sjukt silren!
 
 
Efter många lästimmar i Mac tidningar denna helg kom jag fram till att byta webläsare. Från safari till google Chrome. Herrejösses vilken skillnad. Hade inte en aning om att det kunde vara sådan skillnad. Visst en marginell skillnad, vissa moment går fortare än andra och vissa tar längre tid, något i den stilen hade jag föreställt mig. Men det här var verkligen att jämföra skoda och porsche!
 
När jag ända har lite kvalitetstid vid datorn, som ofta söndagar brukar bli, passade jag även på att google sökord som "speed Mac clean hard drive". Hittade en hel del grymma användbara appar som gjorde min äldre mac snabbare!
 
På återseende!