Vi uppdaterar tätt nu!

Invägning i Söndags uteblev som jag beskrev tidigare.
Dock fick jag resultaten och en statusuppdatering via SMS igår.
 
Blev inte arg, inte ledsen, mest besviken. Vi alla är människor. Jag ska förklara!
 
Invägningen visade 0.5kg plus. Det vill säga 117.5kg. Jag reagerade direkt på resultatet och anade onda aningar. Enligt min plan ska vi inte nå än platå riktigt nu. Det finns flera snabba kilon att ta av. 
 
Jag ställde frågan till Daniel om han verkligen har hållit sin del av vårat avtal. Som jag anade hade det åkt ner inte bara en hamburgare. Utan två stycken McDonalds hamburgare. Utav allt gott därute väljer han att fuska med de  svampigaste maten som vägarna har att erbjuda, En mjölfylld köttbit mellan två stycken glutenproppade socker bröd. Som desutom är så hormon och antibiotika fylld så vi inte ens skulle behöva ta i med tång!
 
 
 
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/730915-masken-i-hamburgaren-var-en-sena
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11287062.ab
http://www.testfakta.se/tester/livsmedel/mycket-tillsatser-i-hamburgare
 
 
Vi alla är olika, återfall hanterar vi på olika sätt. Jag hoppas, och tror att det var ett engångs snesteg och att jag/vi inte behöver vara med om detta igen! Känslan av att få reda på en sån här sak känns lite som otrohet blandat med svek!


Pratade med Daniel om det och vi kom fram till att vi glömmer det och går vidare. Också la vi en större tyngd vid att det är endast en tillfällig kosthållning tills vi är på "säker" mark igen! Då är det ännu viktigare att påminna sig själv om hur lite uppoffring det är för ett sådant stort resultat!
 
Vafan, jag menar. Titta på hamburgaren? hur jäkla gott kan det vara? Och framförallt hur värt kan det vara. 
 
Med en enkel hemläxa bad jag Daniel räkna ut vad hans nya tallrikar innehåller. Denna uppgift sköter han galant!! Detta är alltså en tredjedel av vad som äts under hela dagen!
 
Större delen av energiintaget kommer från fett! Det resulterar i en större mättnad och belåtenhet! Vi håller fortfarande kolhydrater så nära nollan som möjligt!
 
Denna vecka har vi bytt ut de två sista äggen mot en hel avokado. Så tallrikarna ser ut som följande!
 

Smör/koksolja: 911kj
Bea:   625kj
Advokado: 670kj
Kyckling 400kj 

Totalt med kött :2685kj

Totalt med kyckling: 2605kj

På Återseende!