Fick lust att skriva!

Hallojan! Det var ca ett halvåren sedan jag uppdaterade denna blogg. Så vad hände? Livet kom imellan!
 
För er intresserade. Vad  har hänt sedan sist? Jo. Det blev en sjuhellvetes resa i vinter som sträckte sig ända in i Mars. Började redan Juldagen 2013.

Kom hem. Då bodde jag i Solna. Efter glamourösa boende med stora ytor på hotell i Las Vegas, Hawaii, Los Angeles kändes min etta vid Torsplan en aning liten. Jag tog tag i saken och flyttade. Från och med den 9 Juni bor jag i Upplands Väsby. Där har jag köpt mig ett radhusliknande boende. Fortfarande bostadsrätt dock. Men mera utrymmen och ett mera naturliknande område.
 
Jobbar fortfarande kvar på samma jobb. Kvar på marken.
 
Så nu till det som är lite roligare. Hur mår vi? Vad äter vi? Hur tränar vi? (Vi i detta sammanhang är jag, men det låter på något sätt bättre att använde ordet vi. Görs ofta i folkmun har jag märkt)
 
Äter gör jag fortfarande. Tränar också. Allt i lite mindre skala.
Kosten består fortfarande, sedan ett år tillbaka, rikligt med feta produkter. Mår som en prins utan kolhydrater. Magen, sömnen, leder, energin, humöret, ja allt är på topp.
 
Har också sedan länge fört historik när det kommer till mitt invärtes socker. Glukos. Alltså mitt blodsocker. Har kartlagt vilka/vad jag kan äta utan att få en skjuts i blodsockret. Det var inga nyheter där. Det mesta som har noll kolhydrater ger mig en jämn och fin blodsockerkurna. Detta har gjorts med en blodsockermätare.
 
För att prata lite nutid vill jag dela med mig lite om det nyaste köpet. Tänk er en alkoholmätare fast denna mäter acetonet i utandningsluften istället för mängden alkohol. Äsh jag slänger ut en bild. En bild säger mer än tusen ord va :)
 
Bilden till höger visar  hur den ser ut. Alltså blåser man i den till och led lampan indikerar olika färger för att redovisa mängden aceton i utandningsluften. Jäkligt smidigt. Bekvämt!
 
 
Nog om kosten. Summan av kardemumman är att jag äter fetrik mat. För att inte sätta ngn rubrik eller få det att låta som att jag använder mig av ngn modediet vill jag inte använda mig av vad denna typ av kosthållning kallas. Ni kan säkert lista ut det.
 
Nu fortsätter vi. Träningen. Träningen blir mindre för varje år har jag noterat. Tiden och orken ökar inte i samma takt som åren går. Men jag försöker att kombinera lyftning och löpning i den mån jag orkar/gör mig tid.
 
Är inne i en ganska bra löparrutin jusst nu. Joggar en hel del. Strävar efter att jogga en halvmara inom en snart framtid. Efter att ha fört lite statistik de senaste åren är det ganska lätt att jämföra och titta tillbaka på tidigare tider, sträckor och hastigheter. Vilket jag tycker är roligt :)


 
 På återseende!