Tisdag 24/12/2013

För att jag ska slippa bli förbannad när jag efter 4 gånger har skrivit om detta inlägg ska jag försöka att markera allt och spara eftersom. Jag är nämligen ute på landet hos mina föräldrar. Och jag vet inte, men på något vis har far min lyckats att hitta sverige sämsta bredband här ute.
Föreställ er tiden då vi satt och lyssnade på modemets irriterande ljud. Tänk sedan därefter också på hastigheten som modemet levererade. I den tackten snurrar det på.

Hur som helst. Tisdag idag, 5 grader varmt. Molnigt (enlig prognosen, bäcksvart ute). Grisigt och geggigt. De mesta (vill jag tro) är klappat och klart inför avgång imorrgon klockan 15.00.
 
Igår lyckades jag med att ställa till en ordentlig scen vid den här tiden. Hundarna skällde från alla håll. Skrev en lapp innan jag gick till ma och pa och bad om ursäkt. De hade inte ens vaknat (?)! Hmm. Idag gick det bättre. Förmodligen blev det en liten arkad för dem. En mönsterbrytare helt enkelt. Eller tänkte de, "ingen mupp går upp vid den här tiden, måste vara inbrottare"
 
Lämnade hemmet ett par timmar tidigare än avsatt tid. Planerade i bilen ut mot motorvägen. Stannade på Shell och köpte frukost och lite lektyr. Åkte hem till Henkan. Gjorde ett tappert försök att väcka Jenny och Henkan klockan 06.00. Misslyckades. Åt och drack upp allt själv. 
Det hör till sanningen att jag visste att Henkan skulle upp och besikta bilen vid sju. Därför tog jag mig friheten att försöka väcka dem. Gick inget vidare.
Gasade tillbaka mot gymmet. De öppnade klockan 06.00. Satte mig på cykeln och bläddrade igenom( läs, läste) ett par damtidningar.
Henkan hörde av sig efter bilen rullat igenom domstolen. Utan straff. Inte ens en anmärkning. Visste ni vilken bil jag pratade om hade ni delat min förvåning.
Ett lagom temporerat pass mellan 06.30 och 11.00. Ett sista försök att nypa till ryggen och dess avlånga fiberstråk. Med en konstant värk i resten av kroppen gick det bättre än jag förväntat mig.

In i duschen, ut ur bastun. Mot kista, akalla, solna, snabb lunch, bea och grädde, uppsala, västerås för att sedan komma hem till ma och pa igen. Då var gasen i botten för att förbereda jul i stugan. Kötbullar, skinka etc. Hela den biten ni vet. 
Kvällen drog ihop sig. Avslutades med en helkväll i deras fruktansvärt oergonomiska hörnsoffa. Förstår inte hur de kan vara nöjd med den soffan. Visst jättefin. Men en soffa ska uppfylla två krav, både bekväm och fin? right?

En konstant kamp mot ögonlockens tunga förtvivlan. Lyckades ta mig den tredje delen av Bingolotten. Sedan kastade jag in handuken och sa godnatt!

Så i detalj, såg min morgondag ut. Lite små hektiskt men fick de sista ärenden uträttade. Idag blir det gymnastik och sedan chill med la familia!
 
På återseende!